Sunday 28 November 2010

Layakkah Jadi Ibu?



Selepas makan, aku dan Co balik. Dalam perjalanan meninggalkan kawasan Kompleks Karamunsing tu, aku terlihat satu pemandangan yang sungguh memyakitkan mata (ehem... ni bukan romance-romance yer....)MySpace

Di tepi jalan tu, aku tengok ada satu family sedang melintas jalan. Ibunya berlenggak-lenggok sedangkan si ayah 'sarat' dengan pautan anak-anak pada tangannya. Kalau tak silap 5 orang semuanya termasuk seorang kanak-kanak yang masih terlalu kecil untuk dibiarkan berjalan sendiri.. Salah seorang anak tu (mungkin anak sulung coz antara semua tu dialah yang paling besar) cuba memanggil si ibu.. "Mak!... Tunggu"... Diikuti dengan isyarat tangan sekali (melambai-lambai ke arah ibunya). Tapi si ibu itu hanya mengerling kemudian melangkah pantas menuju ke seberang MySpace. Si ayah terpinga-pinga sambil mengawasi anak-anak. Terkial-kial mencari peluang untuk meredah jalan yang sibuk dengan kenderaan lalu-lalang.

Ke mana perginya sifat mulia seorang ibu/isteri?.. Aku sensitif sangat dengan perkara-perkara macam ni. Kalau melintas jalanpun tak dapat menunjukkan ciri-ciri seorang ibu, apatah lagi dalam perkara-perkara yang lain?.. Orang macam ni LAYAKKAH JADI IBU?... (maaflah kalau keterlaluan) MySpace. Aku simpati sangat dengan suami dan anak-anak tu. Sepanjang jalan aku asyik sebut tentang scene tu. Membebel dan memprotes tak habis-habis. Sampai naik menanah teling Co mendengar (Agaknya... Tapi macam cool saja aku tengok. hehe...)



P/S : Bertuahlah si ibu yang sentiasa berpeluang untuk bersama dengan anak (24jam sehari) Berbanding aku yang dapat bersama -sama dengan anak hanya sekali dua dalam tempoh 3 bulan. Kenapa tak hargainya??... MySpaceUhuhuhuh..

3 comments:

donny on 30 November 2010 at 08:44 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hai Lenn,
Datang dari blog Gunsirit bah..

kesiannya..parents yang usless betul..sedih baca cerita kau owh..

gunsirit on 30 November 2010 at 12:04 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Kadang-kadang ayah lebih prihatin bah kan...? hehe

LennMommaChubby on 30 November 2010 at 15:32 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Donny: Tu la... Terusik juga sifat keibuan sa tengok tu scene....


Gunsirit : Iya. Betul.. Banyak yg sa pnah saksikan sndiri ni...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~* MaRkETinG

 

Copyright © 2008 Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez | Blog Templates created by Web Hosting Men