Saturday, 25 June 2011

LaNgKaH MuDaH UnTuK SeNtiAsA TaMpiL SiHaT & CaNtiK


Google


~ Ikuti pola hidup yang sihat dengan rehat yang mencukupi dan amalan bersenam dengan teratur.

~ Jauhi makanan yang mengandungi banyak lemak serta makanan-makanan ringan.

~ Lebihkan buah-buahan dan sayur-sayuran.

~ Minum air putih sekurang-kurangnya 4 liter sehari. Ia baik untuk metabolisme dan menghindarkan gangguan sistem ginjal.

~ Elakkan stress/tekanan. Belajarlah untuk menenangkan diri. Cara paling yang mudah adalah tarik nafas dengan kiraan 1....2....3....4, tahan seketika kemudian dengan kiraan 1..2..3..4..5..6..7..8, hembuskan nafas. Ulangi cara ini sehingga dada terasa lapang dan fikiran mula tenang.

~ Ambillah makanan tambahan (multi-vitamin) yang sesuai untuk memastikan kesihatan dan fungsi tubuh berada pada tahap yang optimum.


-sumber-







P/S : Tak susah sebenarnya tapi malas..T__T

8 comments:

MulutPayau on 25 June 2011 at 12:01 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

semua orng nak cantik dan sihat...samalah dgn Mp...tapi malas nak bersenam, nak minum air putih 4 ltr shri pun tak sanggup...macam mana ya????

LennMommaChubby on 25 June 2011 at 12:32 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@MulutPayau
Yupp... LMC tak ada masalah dengan air tu. Coz LMC mmang kuat minum air putih cuma slalu tak dpt rehat yg ckup n masa bersenam tu sangat terbatas.

BillyNain on 25 June 2011 at 13:48 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

samalah..en Billy pn jarang minum air, kdg2 x smpai pn 2 liter sehari

LennMommaChubby on 26 June 2011 at 00:17 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@BillyNain
Tak sampai 2 liter?.. Macam mana boleh bertahan tu?... hehehehe

coffee on 26 June 2011 at 05:08 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

wahhhhhhhhh AKU BOLEH KURUS NGAN POST INI.. YEAH! thanks! MAMA!

samizul.net on 26 June 2011 at 23:50 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Rata2 atau sebahagian besar tip2 yang aku jumpa macam tip2 begini ni lupa letakkan satu poin/isi yang penting dalam tip diorang iaitu DISIPLIN. Muahua3! XD

LennMommaChubby on 27 June 2011 at 08:49 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@coffee
Nak sangat kurus ker??.. hahaha... Gud luck!... ^_*

LennMommaChubby on 27 June 2011 at 08:51 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@samizul.net
yupp, sam... u r rite.... Disiplin yg paling penting...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~* MaRkETinG

 

Copyright © 2008 Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez | Blog Templates created by Web Hosting Men