Tuesday 26 October 2010

~ Kiss... Kiss~



Mungkin tidak baik memperkatakan tentang orang lain. Tetapi sebagai insan yang berpijak di bumi yang sama, sekali-sekala hak untuk saling memperbaiki tidak menjadi satu kesalahan. Lunch time.. Aku dan Beth seperti biasa akan keluar membeli buah terlebih dahulu sebelum makan tengah hari. Dalam perjalanan balik tu, tanpa disangka-sangka mata kami dijamu dengan aksi agak panas sepasang merpati sejoli yang sedang menjamu selera di Burger King >>[Mulanya tak nak sebut nama tempat. Takut kalau-kalau ada teman or orang yang berkenaan terbaca di sini. Tapi bila difikirkan kembali, untuk apa aku takut jika niat aku ni benar-benar ikhlas untuk memperbetulkan. Bukan hanya mengata...]

Dua merpati sejoli yang aku sebutkan tadi tu menjamah burger "berlaukkan" ciuman. Ciuman tu pula bukannya seperti ciuman seorang ibu di pipi anaknya tetapi ciuman erotik! OMG... Apa jadi dengan manusia zaman sekarang ni?... Perlakuan sulit seumpama itu seharusnya dilakukan secara tertutup. maksud aku, bukan di depan khalayak ramai. Aku bukannya berfikiran kolot atau seorang yang tidak mahu menerima perubahan, tapi perbuatan itu seakan-akan menunjukkan betapa tipisnya nilai moral seseorang itu. Ini era moden. Tapi tidak bermakna tatasusila dan budaya ketimuran yang kita pegang itu kita lepaskan. Bukankah kita masih bermastautin di sini....? Jangan dijajah oleh budaya negara luar. Akhlak yang baik mencerminkan siapa kita sebenarnya.


P/S : Aku pula yang malu tengok diorang macam tu... Apapun, cantik tak gambar di atas tu?... -sekadar gambar hiasan saja... hehehe... MySpace

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~* MaRkETinG

 

Copyright © 2008 Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez | Blog Templates created by Web Hosting Men