Tuesday 14 December 2010

DuA KiSaH Di HaRi SeLaSa









KISAH 1 : WANG POS (kerani kaunter yang kehairanan) MySpace



Sejak dari semalam, tugas utama aku berulang-alik ke pejabat pos . Nasib baik tak jauh sangat. Seberang jalan saja . Tapi bab naik-naik tangga ni yang buat aku malas sikit. Office aku tingkat 3 woo .... Huhuhu... Naik kejang peha aku yang drumstick ni... kehkehkeh ... Aku rasalah, kalau "aktiviti" ni aku teruskan selama sebulan, gerenti aku jadi kurus-murus . Tapi penat gilalah... Mengalahkan jogging.
Semalam (13/12/10), aku pergi ke pejabat pos untuk membeli money order, wang pos dan memperbaharui cukai jalan (kereta company). Pagi tadi aku ke pejabat pos lagi. Beli wang pos. Kemudian petangnya (pukul 3.05 petang), aku melawat pejabat pos untuk yang ketiga kali dalam minggu ni (mungkin esok atau lusa akan pergi lagi -mengikut permintaan). Tujuan; beli wang pos lagi. Mungkin kerani kunter pejabat pos tu rasa pelik coz sejak dari semalam aku asyik beli wang pos saja [30 helai wang pos = RM3000/-]. Aku pula asyik-asyik terkena di kaunter yang sama (kebetulan). Makin hairanlah kerani kaunter tu.. Mungkin rasa ingin tahunya tak dapat di'ignore'kan lagi membuatkan dia bertanya kepada aku (Sabahan Malay).
"Balik-balik juga kau beli wang pos ni. Kau buat apa aarr? Kau mau buat bisnes wang pos kah?"
"Eh... Tidaklah... Ada tender bah.. Mau beli tender pakai wang pos"
"Banyak juga tender kamu join ni..."
"Iyalah... Mana tau tesangkut satu.. er... hehe..."
Lepas ni aku tak mahu beli wang pos lagi. Tapi kalau perlu sangat, apa boleh buatlah.. Takut nanti kerani pejabat pos tu beri nama baru untuk aku >> " si wang pos".. MySpace


****************************************************************







KISAH 2 : TENDER OH TENDER (Pressure datang lagi!) MySpace


Selepas beli wang pos aku, John dan Mahfuz pergi ke Rumah Persekutuan untuk mengambil dokumen tender. Huwaaaaaaaaaaa...... tender lagi.... Dekat-dekat hendak bercuti ni macam tak ada mood pula hendak buat kerja. Kenapalah tender keluar time bulan Christmas ni. Haizzz... Boleh tahan banyak pula tu. Jangan sampai cuti aku dibatalkan hanya kerana tender ni.. Huhuhuhu.... Mungkin aku hanya sempat type BQ, sediakan envelopes dan company profile coz 24hb ni aku akan mula bercuti... Yehawww.... Good Luck for Sista Weii yang akan berusaha gigih sepanjang ketiadaan aku dan Beth... Ngeee.... Gambate Sista...
MySpace

P/S : Tak sabar-sabar hendak bercuti.
MySpace

2 comments:

StellaClaire-Richard on 15 December 2010 at 20:47 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

jadi miss wang pos lah ko ni kan..hahaha

LennMommaChubby on 15 December 2010 at 22:09 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Hahahaha... Bulih juga la... kekekekeke

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~* MaRkETinG

 

Copyright © 2008 Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez | Blog Templates created by Web Hosting Men