Monday, 17 January 2011

TiDuR.... 1 CaRa UnTuK KuRuSkAn BaDaN (...biar betul....)


SUMBER ; GOOGLE

Berdasarkan satu penyelidikan yang telah dijalankan di Amerika Syarikat, didapati bahawa individu yang mengalami masalah kegemukan, berkemungkinan disebabkan oleh masalah kurang tidur. Menurut pendapat dan kajian seorang ahli fizik dari Universiti Northwestern, Fred Turek, diet serta senaman yang bersungguh-sungguh tetap tidak akan membuahkan hasil jika kualiti tidur individu berkenaan berada pada tahap tidak memberangsangkan.  (Macam betul saja ni... Aku diet habis-habisan dah ni... Tapi tak kurus-kurus juga... Asyik tidur pukul 12 lebih. Kadang-kadang jam 1 pagi barulah tercari-cari bantal....Ermmm...)

 Oleh itu, siapa yang berazam hendak kurus tu tak terkecuali aku cubalah untuk mendapatkan tidur yang cukup dan berkualiti. Tak payahlah berjaga sehingga larut malam. Cubalah selesaikan tugas-tugas yang penting dengan lebih awal supaya dapat tak lewat sangat masuk tidur Jika kualiti tidur terpelihara, berserta diet dan senaman yang konsisten, tidak mustahil boleh turun beberapa kg atau lebih pada bulan-bulan yang mendatang. Jom ubah tabiat tidur kita.... Selain untuk kurus bagi yang gemuk macam aku, ia juga untuk kesihatan sebenarnya...










P/S : Pukul 10 lebih dah... Nak tidur dulu... Daaaa.....

11 comments:

E.d.Y on 18 January 2011 at 07:31 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

jom tido ramai2..leh kurus..huhu

LennMommaChubby on 18 January 2011 at 08:35 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

jom.... hahaha.... tp bukan dgn tdo jer boleh kurus.... Pemakanan mesti kena jaga juga...

beaty on 18 January 2011 at 09:16 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hehe sa pun mai tidor la ni lenn

LennMommaChubby on 18 January 2011 at 10:18 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kalo telampau tdur pun, ndak bgus juga... hehe..

gunsirit on 18 January 2011 at 19:39 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Kalau tidur di tangah padang mungkin juga kurus terus..ehhe

LennMommaChubby on 19 January 2011 at 08:30 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

telampau uga kalo tdur d tngah padang... hahaha

beaty on 19 January 2011 at 08:42 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

len sa tdr skg kan lebih kurang jam 10malam..

LennMommaChubby on 19 January 2011 at 11:47 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Bagus.... Slain bikin kurus, bikin cantik kulit kalo cukup tidur..

armouris on 26 January 2011 at 00:05 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

info tentang kurang tidur di SIHAT SELALU - Kanser Angkara Kurang Tidur

armouris on 26 January 2011 at 00:07 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

info tentang kurang tidur di SIHAT SELALU - Kanser Angkara Kurang Tidur

LennMommaChubby on 26 January 2011 at 08:23 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

OMG... kanser... yg tu lagi bahaya.... Sbnrnya bnyak kebaikan tidur ni... Jgn berlebihan, sudah la ya...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~* MaRkETinG

 

Copyright © 2008 Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez | Blog Templates created by Web Hosting Men